Skialpový Disneyland na Julierpasse

13.01.2024
skialpovy-disneyland-na-julierpasse-

Švajčiarsko, horný Engadin, St.Moritz, Julierpass 2284m.

Veľké sneženie prvé dni nového roku prinieslo do Engadinu peknú nádielku snehu. Veľmi dôležité bolo, že popri snežení takmer nefúkalo a aj teplota bola ideálna. Po snežení vietor stále nechodí ale sa pekne ochladilo a tak kvalita matrošu je vysoká. Prvý voľný deň mi vychádza pekné počasie a tak mierim von z Rosegu na neďaleký Julierpass. Vďaka tunelu pri Silvaplane to nemám autom dlhšie ako polhoďku a už parkujem, tentoraz pri hospici La Veduta. Na moje veľké prekvapenie je ráno zatvorené a tak hneď vyrážam.

V tomto článku nebudem popisovať tie obrovské skialpové možnosti okolia Julierpassu, pokúsim sa hlavne na fotkách zachytiť aktuálne podmienky. Ráno som zachytil prešlapané stopy štyrmi smermi: Valletta Guglia, Val dAgnel, strmý svah nad poslednou zatáčkou nad hospicom a na druhú stranu smer Coluonas. Od sneženia prešli tri dni ale dnes je prvý ozaj pekný...

Moju dnešnú trasu som výrazne prispôsobil prešlapaným stopám, napriek tomu som sa prešlapávaniu v hlbokom snehu nevyhol. Najprv Muot Cotschen, potom som zamieril na Surgondu kde som si dal vrchol dvakrát, potom som zlyžoval pod Campagnun, šlapem hore, pod vrcholom som ale odbočil prešlapať P3000, ktorý som si dal tiež dvakrát a na záver som si ešte vychutnal 2x Campagnun...

v_pozadí_Surgonda_má_zatiaľ_iba_jednu_zjazdovú_stopu

Čo dodať, prašan, slnko bezvetrie a nekonečné možnosti kresliť si svoju vlastnú stopu. Taký bol dnes Julierpass a nielen dnes;)

O možnostiach skialpu v oblasti Julierpassu som za tých 11 rokov čo tu pôsobím napísal desiatky článkov, najdôležitejšie nájdete aj v odkliku pod týmto článkom.