Skialp: Strelecké polia z Priečneho sedla

05.04.2015
skialp-strelecke-polia-z-priecneho-sedla

Vysoké Tatry - Veľká Studená dolina

Jedna z najkrajších lyžovačiek vo Vysokých Tatrách sa nachádza vo Veľkej Studenej doline. Takzvané Strelecké polia, rozprestierajúce sa medzi Streleckou vežou a masívom Prostredného hrotu, sú obľúbeným lyžiarskym cieľom. Zjazd z Priečneho sedla nie je žiadny extrém, po úvodnom žľabe sa lyžuje mierne vľavo rozľahlými pláňami. Neskôr už vtraverzujeme do širokého žľabu, do ktorého ústi aj žľab zo Žltej lávky. V závere na nás čaká najužšie miesto, ktoré býva vyfúkané, prípadne zľadovatené. Po jeho prekonaní už jednoducho pomedzi kosovku zlyžujeme ku chodníku v doline.

Miesto, kde pretneme letný chodník, zvyknú nosiči nazývať Bufet.

Strelecké polia je možné lyžovať pri prechode Priečnym sedlom z Malej Studenej doliny, ale často sa chodí aj okruh Generálom a popod Javorák a Širokú vežu a následný zjazd dole.

Jeden z variantov je aj vystúpať dolinou a Streleckými poliami hore a následne ich zlyžovať. Spodný žľab zvykne byť zľadovatený, odporúčam haršajzne.

Strelecké_polia

Strelecké polia sú obľúbeným cieľom skialpinistov aj pre svoje prevýšenie (cca 1000 v.m.) a súvislý zjazd až na poľanu Kamzík (Rainerka).

Veľkou výhodou je ich rozľahlosť, keď si každý nájde svoj nepojazdený kúsok svahu. Rovnako je výhodou aj ich optimálny, skôr mierny ako strmý sklon. Aj preto bývajú vyhľadávané v čase čerstvej snehovej nádielky ako dobrá a relatívne bezpečná prašanová lyžovačka (závisí od podmienok).

Fotky Skialp: Strelecké polia z Priečneho sedla

RE: Skialp: Strelecké polia z Priečneho sedla
05.04.2015
fotky v tomto článku sú zo včerajška, takže môžete to brať aj ako informáciu o aktuálnych podmienkach

Jano 06.04.2015
Martin, tak pre nas to bol volakedy extrem. Gazda vas mal cakat dole s varenym vinom, bolo by to perfekt. Jano