Ostrov Brač: Bol

15.08.2016
ostrov-brac-bol

Chorvátsko - ostrov Brač - Bol

Najväčší z ešte nenavštívených. Aj tak by sa donedávna dal nazvať tento ostrov v našej mape objavovania chorvátskeho pobrežia. Pre mňa bol však ostrov Brač nezmazateľne spojený aj s menom slovenského spisovateľa Martina Kukučína.

Na ostrov sme sa preplavili z Makarskej malým trajektom. Väčšina ľudí sa na ostrov dostane zo Splitu. Tam už jazdia trajekty oveľa väčšie. Vyskúšali sme cestou späť.

Po vylodení sa na Brači sme sa presunuli a rozložili svoj základný tábor v Bole v malom kempe neďaleko Zlatého mysu. Pri neskoršom prieskume okolia sme zistili, že lepší kemp tu už nie je. Vybavenie kempu, spoločenské priestory, možnosť varenia, internet, ústretová obsluha od ktorej sme sa dozvedeli veľa zaujímavého - veľmi dôležité mať takúto základňu pri objavovaní okolia.

Ostrov_Brač_a_mestečko_Bol

Už na prístupovej ceste ku Bolu veľká tabuľa hlásala: Blížite sa k najlepšiemu turistickému rezortu na Jadrane v kategórii pod 5tisíc obyvateľov - čiže najlepší z najmenších. Stredisko Bol je známe aj svojím tenisovým turnajom, ktorý akurát vrcholil a ktorý sme úspešne odignorovali. Súbežne sa tu tiež organizovali majstrovstvá Európy vo Windsurfingu. Počas plážových chvíľ bolo aspoň stále na čo pozerať.

Stredisko Bol je tvorené predovšetkým krásnou promenádou vedúcou od Zlatého mysu v borovicovom lese až do centra mestečka. Z kempingu sme to mali na pláž len kúsok. Či už na Zlatý mys alebo na maličké plážičky kúsok ďalej popri pobreží.

plážičky_tri_minúty_chôdze_z_kempu

Nechýbalo tu nič, čo by sme postrádali na takomto pobyte pri mori. Husté borovicové lesy ponúkajú možnosti prechádzok v bezprostrednej blízkosti civilizácie.

Na dlhej promenáde sme ocenili bicykle, ich využitie tu bolo ozaj naplnené. Celý ostrov ponúka parádne možnosti predovšetkým pre horský bicykel, okrem toho že na ňom skočíte ráno do obchodu samozrejme...

mestečko_Bol_-_prístav

Zlatý mys: na túto pláž som počul veľa reklamy, chvály ale aj kritiky. Môj dojem je pozitívny, samozrejme si treba uvedomiť, že do Chorvátska nikdy nechodíme v špičke sezóny. Vtedy to tu asi bude zase o niečom inom.

Zlatni_rt

Samotný Zlatý mys je geniálny v tom, že si vždy vyberiete záveternú stranu a tak vybabrete s vetrom. Pozitívom je aj hustý borovicový les. Kto chce trošku súkromia, kúsok ďalej po pobreží je ho neúrekom.

Toto miesto sa tak pre nás stalo dokonalým základným táborom pre výlety na ostrov Brač. Tie najlepšie a najzaujímavejšie objavy sa dozviete z nasledujúcich článkov. Ja len prezradím, že realita predčila moje očakávania...