Štvrtý ľadovo-filmový festival na Zamke

30.03.2013
ltvrty-ladovo-filmovy-festival-na-zamke

Tohtoročný, v poradí štvrtý ľadovo-filmový festival sa niesol v osobitom duchu. Atmosféra gradovala od piatkového večera príchodom silných mien. Horec, fernet, borovička. Zabávali nás počas premietania filmov, hry na gitare aj ušitrhajúceho spevu. Keďže predpovede počasia nás strašili zrážkami a vysokými teplotami, nikto sa do postele (nech už čiej koľvek) nechystal. Dupot v chate o pol štvrtej ráno tento raz nehlásal nástup pod stenu, ale nástup na spánok, čo bolo dôvodom, že v sobotu o 12tej bolo zaregistrovaných 5 pretekárov :)

Neštandardný bol aj príhovor chatára, Jankinho manžela. Namiesto malej chatárky Rebeky na chvíľu popestoval motivačne (váhovo približne rovnakú) prvú cenu pre výhercu profi kategórie- 3 litrovú Balantajnsku. Razom sa číslo na prezenčnej listine zvýšilo. Celkový počet pretekárov sa vyšplhal na 26, z toho 6 žien.

Trať bola rovnako ako piatkový večer obtiažnejšia ako minulé roky. Začínala paragánom cez prvé brvno, nástup na vežu, ktorej vrchná časť bola mierne previsnutá a záverečný paragán na druhom brvne. Najrýchlejší čas dosiahol opäť Ďuro Švingál (3 min. 10 s.), čím si vybojoval prvenstvo. Tesne za ním doliezol Tóno Suchý (3:30) a bojovník Adi Zvara skončil tretí (3:50).

Exhibícia pokračovala do serióznych večerných hodín zlezením veže na rýchlosť, čo bola zároveň trať pre kategóriu amatéri a ženy. Amatérsku prvú cenu si odniesol Ján Milata (00:30:22), hneď za ním „dobehol“ Matúš Vnenčák (00:30:70) a do tretice Rasťo zo Zamky (00:32). Ženská trojica sa podelila o ceny v poradí- Strapatá (00:28:29), Lydka (00:38:00) a Simona (02:10:61).

Špeciálnu kategóriu „lezenie s cigou“ vyhral maskot Kozel za 1:14:89.

Po vyhlásení výsledkov sa jednotlivci rozdelili do troch tímov: Ballantines, Borovička a Vodka. Predpokladaný víťaz tohto väčšinou štafetového „finále“ je tím Ballantines. Svetlo nad Zamkovského športoviskom zhaslo okolo tretej hodiny ráno.

Napriek počiatočným obavám z počasia sme s víkendom veľmi spokojní. Všetci zúčastnení boli pripravení na zlé podmienky. Neodradilo ich to a prišli, aby stretli známe tváre a nevynechali každoročnú akciu. Ľadovo-filmový festival bol vždy najmä o zábave, no tento rok bol extra.