Skialpaktuál: Mixový skialp na Chopku

28.12.2015
skialpaktual-mixovy-skialp-na-chopku

Zimný slnovrat je za nami, opäť sa začíname približovať Slnku. Nový sneh tak skoro nenapadne a tak šance na lyžovačku na prírodnom snehu klesajú. Riešením možno bude „mixový“ skialpinizmus, čo sa dá na lyžiach, ostatné peši. Jeden taký som si vyskúšal v prostredí južnej strany Chopku. Zo Srdiečka po hotel Kosodrevina príjemné šliapanie po okraji citlivo vyspádovaných turistických modrých zjazdoviek a ďalej doprava po tuhom snehu turistického chodníka vedúceho na Štefánikovú Chatu. Asi po kilometri tento chodník križuje žľab vedúci do „Širokého sedla“ oficiálne na mape nazývaného Demänovské sedlo. Žľab sprvu úzky sa hore krásne rozšíri, je trávnatý, bez kameňov, sneh je „vystužený“ čučoriedkovými kríkmi a vysokou trávou, ten vydrží dlho a veľa. Hore som bol odmenený pekným pohľadom, vidieť boli len kopce nad 1000 metrov, všetky ostatné zakrývali mraky. Hrebeň nie je veľmi zasnežený, asi na dvoch miestach som musel lyže niesť v ruke.

V_„Širokom_sedle“_pohľad_na_sever_a_juh

A nakoniec luxusné 4 km po zjazdovke späť na Srdiečko. Celkom mi to chutilo, vrátane kapustnice na Kamennej chate.

Poznámka nakoniec: povrch severnej strany Chopku je oveľa tvrdší!

Túra bola uskoutočnená a zdokumentovaná 22. decembra 2015.