Skialp aktuál z Martinských holí

24.12.2012
skialp-aktual-z-martinskych-holi

Sobota predvianočná - konečne som sa dostal na sneh, tak som sa hneď vybral preveriť výstupové trasy na hrebeň Lúčanskej. Na začiatok som si doprial „klasickú vrútockú diretissimu“ po žltej od kempingu na Minčol. Šliapať sa dá v pohode od sedla za Hradišťom, tam sa dá aj auto nechať. Stopy po lyžiach sú síce už aj nižšie, ale to si ani kameňáky nezaslúžia. Nazad sa dá krásne zísť obchádzkou po zvážnici z Ráztok, sneh je tam ujazdený na tvrdo a nič spod neho netrčí. Asi do 900m je tenká kôra, vyššie prášok, akurát že pod ním len hlina.

Hrebeň medzi Minčolom a Hoľami je parádne prechodený, ani pešiaci sa nezabárajú, ale žiadny ľad. Aj stupáčik na Minčol sa dá na lyžiach a ďalej smerom na Úplaz tiež v pohode. Na opačnú stranu, smerom na Hole len v najstrmšom mieste treba dávať pozor na kamene pod snehom. To platí smerom hore, zlyžovať to neodporúčam, to by bola lyžovražda. A tradičný problém tesne pred vysielačom - v kosodrevine ešte chýba tak 1,5 metra, aby sa nebolo treba predierať. Zľava popri vleku sa to obísť dá, ale ešte nie veľmi komfortne, prepadáva sa to.

Okolo Veterného to nie je veľmi vyfúkané, dá sa aj tam, aj kajtisti sa už vozia. Odjazd dolu je najistejší samozrejme po zjazdovkách a po ceste - po nej sa dá dostať až takmer nazad do sedla za Hradišťom. Zo Strání sa vraj dá na pásoch hore až od dela. Dolu len prvých pár zákrut starej cesty. Je tam bordel ešte z toho, čo v lete drevo ťahali. Ale ide front, tak hádam pribudne bieleho...

Fotky Skialp aktuál z Martinských holí

RE: Skialp aktuál z Martinských holí
Matus 24.12.2012
Dik za info. Bolo by krasne, keby si reporty mohol davat aj na www.snehoty.sk, nech je to vsetko pokope a pre viac ludi.