Skialp Val Roseg a aktuálne medzičasy

07.02.2021
skialp-val-roseg-a-aktualne-medzicasy

Švajčiarsko - St.Moritz - Berninské Alpy - Pontresina - Val Roseg

Dnes lepší deň. Sneh už po poslednom snežení sadnutý, ufúkaný už by sa mohlo niečo dať. V stúpaní smer Corvatsch miestami zase nepríjemný protivietor, pod kopcom už ale konečne bezvetrie. V žlabe opäť testujem nové mačky. Parádne sú. Vychádzam na Piz Corvatsch, na vrchole fučí a tak sa nezdržujem. Lyžujem opatrne žlab, občas sa kôra preborí ale ináč je to dobré.

Nasleduje fixné lano. Snehu tu pribudlo o to je to ľahšie. V traverze smer Coaz vidím dve stopy. Paráda idem za nimi. Po chvíli ale vidím že traverzujú nejak moc vysoko a odpájam sa. Neskôr zbadám obrovskú lavínu. Stopy smerujú úplne nezmyselným traverzom v strmom svahu. Oni odrezali tú lavínu preto aby ušetrili pár výškových metrov... mali šťastie lebo stopy idú ďalej.

najprv_vpravo_žlabom_hore_i_dole_a_potom_vľavo_cez_fixy_ďalej

Nalepujem pásy a po ufúkanom snehu pomerne dobre pokračujem vo výstupe smer Chaputschin. Podmienky na výstup sú celkom dobré iba občas sa kôra podo mňou prebára. Prehupnem sa cez známe sedielko na ľadovec pod vrcholom. Lyže nechávam pod ním ako vždy. Vrchol je strašne vyfúkaný. Bez mačiek vybehnem hore. Zase silno fučí a tak sa opäť nezdržujem. Z vrcholu Corvatschu mi to trvalo dve hodiny. Zaujímavý medzičas pre mňa.

Lyžujem dole cez sedlo pod vrcholom. Tak ako naposledy so Slávkou. Je to najlepšia možnosť. Vietor ustane hneď ako opustím hrebeň. Zjazd nie je bohviečo. Vietor urobil svoje. Kôra strieda ufúkanú dosku. Neskôr sa napojím na spomínané dve stopy. Boli niekde v oblasti Piz dal Lei Alv. V traverze nad jazerom si stopou výrazne pomôžem a zrýchli ma to. Prichádzam na morénu pod Tschiervu.

Potrebujem si precvičiť to prepojenie a po zjazde z Chaputschinu opäť nalepiť pásy a šliapať hore, smerom na Tschiervu. Dnes to ale bude iba na chatu. Na začiatku stúpania si dávam jeden gel. Moje jediné jedlo počas tých 7 hodín. Motor je dobre nastavený. Pofotím lavíny a vychutnávam si pohodu na slnku.

Zjazd dole ku hotelu je rýchly aj keď bežecká stopa stále chýba. Výlet parádny, výhľady ako majú byť a zas kúsok mozaiky do skladačky pribudlo... ;)

vpravo_Piz_Corvatsch_3451m._a_vľavo_Chaputschin_3385m.

čas na Strave je čas pohybu, ak som veľmi pomalý tak to nezaznamená presne lebo hýbal som sa isto dlhšie ;)  Reálny čas bol 7 hod. a nastúpaných 2758 v.m.