Sicília - kaňon rieky Cassibile

13.08.2014
sicilia-kanon-rieky-cassibile

Ostrov Sicília - mesto Ávola - Hyblejská pahorkatina - rieka Cassibile: Riserva naturale Cavagrande del Cassibile

Najväčší stres sme počas nášho putovania po Sicílii mali z toho, že nestihneme vidieť všetko, čo by vidieť bolo treba...

Zvládnuť toto náročné plánovanie bol ozaj kumšt a tieto články snáď pomôžu v budúcnosti ďalším...

Pri potulkách v okolí Etny som vážne rozmýšlal nad tým, že juh ostrova vynecháme. Vlna zlého počasia však rozhodla ináč a z mrznúceho dažďa na Etne sme sa vybrali zohriať na juh. Jedným z TOP cieľov na juhu Sicílie je určite kaňon rieky Cassibile, aspoň tak nám to sluboval náš sprievodca po prírodných zaujímavostiach ostrova. Uverili sme mu a teraz sa spolu pozrieme ako to dopadlo:

Po prenocovaní v kempe neďaleko mestečka Ávola sme ráno vyrazili serpentínami hore do Hyblejskej pahorkatiny. Po cca 10 kilometroch peknej serpentínovej cesty sme sa dostali do východiskového bodu našej túry. Parkovisko sa tu neplatí, vládne tu čulý ruch. Množstvo turistov sa vybralo ku miestnej atrakcii jazierkam riečky Cassibile. Musia zísť po schodoch cca 300 výškových metrov a potom sa už môžu do sýtosti kúpať. Každá skupinka si tu nájde svoje jazierko.

Hore na parkovisku je búdka so strážnikom, na prvý pohľad budí dojem že sa tu platí nejaký vstup ale opak je pravdou. Potrebné je sa len zapísať, dostanete prospekt zdarma a pri návrate bude strážnik hore čakať a odškrtávať si ľudí, kým neprídu hore všetci.

rieka_Cassíbile_tu_vytvára_prekrásne_zákutia

Náš plán bol však iný. Vyrazili sme na okruh, ktorého cieľom bolo prejsť veľký kus kaňonu rieky Cassibile. Čakali na nás úžasné výhľady z výšky okraja kaňonu. Krásne a opustené jazierka na kúpanie iba pre nás. Ruiny starej elektrárne. Okná starobylého vodovodu vytesaného v skale. Výhľad na bytovku vytesanú v skale starú tisíce rokov. Krásny výhľadový traverzujúci chodníček vysoko nad riekou. Skalné útesy ohraničujúce kaňon vytvárajúci jedinečný prírodný biotop. Chodníček vedúci miestami pralesom s množstvom naháňajúcich sa jašteríc a na záver sme sa znovu do sýtosti okúpali v jazierkach, ku ktorým smerujú turisti priamo z parkoviska. Výstupom po schodoch od jazierok ku parkovisku sa okruh uzavrel. Stálo to zato...

Popis trasy: Po zaparkovaní na parkovisku (vyhliadka, strážna búdka) sa peši vrátime na hlavnú cestu. Po nej až po odbočku vpravo (fotka). Po štrkovej ceste pomedzi osamelé usadlosti. Na planine prejdete cez statok z kozami (fotka). Prídete na okraj kaňonu s prístreškom a ošumelými tabuľami. Tu nás zlákala široká cesta a zišli sme dole do kaňonu. Správne by bolo pokračovať hore po okraji kaňonu až po začiatok strmého chodníčka, ktorým sa dostanete k bývalej elektrárni. Od nej už úplne jasne po chodníčku kaňonom dole až ku jazierkam.

Pri orientácii by vám mali pomôcť obrázky vo fotogalérii. Trasa bola kedysi značená lepšie, až sa dostanete dole do kaňonu tu už s orientáciou problém nebude.